Zmagasz się z utratą wagi po urodzeniu dziecka? Czujesz, że nie masz  na nic czasu!? Nie jesteś sama w tym odczuciu. Jest wiele kobiet takich jak ty. Każdego dnia jako młoda mama wydaje się, że tak trudno jest wrócić do formy. Jest tak wiele do zrobienia: pranie, ugotowanie obiadu, poskładanie ubrań, sprzątanie, spanie do nadrobienia, ludzie do odwiedzenia… lista jest długa. Jak do tego wpasować trening?

Oto kilka pomysłów:

  1. Idź na spacer, bieganie, bieganie z wózkiem. Nie musisz kupować wózka do biegania, po prostu chodząc ze zwykłym wózkiem, rób to raz dziennie przez 2 km, 5-6 razy w tygodniu.
  2. Uprawiaj jogę. Na YouTube znajdziesz mnóstwo filmów z treningami. Mówię o jodze, ponieważ wymaga dużo siły, a można ją wykonywać, gdy dziecko śpi. Jest cichym sportem, więc ​​nie obudzisz śpiącego dziecka.
  3. Nosidełka. Wykonuj wszystkie prace z dzieckiem w nosidełku. Dziecko dodaje ci około 4-10 kg (w zależności od wzrostu dziecka), a gdy odkurzasz, zmywasz naczynia, wkładasz pranie do pralki lub składasz, nosisz je tam i z powrotem – to wszystko,  tak robisz, ale teraz z dodanymi kg. 
  4. Zaopatrz się w krokomierz. Możliwość zobaczenia, ile kroków zrobiłaś w ciągu dnia, może pomóc w wyznaczeniu celu i motywowaniu do ruchu.
  5. Dołącz do grupy mamy na Facebooku lub Instagramie i zaprzyjaźnij się. Wiedzą, przez co przechodzisz, będą Cię wspierać, motywować do wykonywania treningów, służyć dobrą radą.
  6. Kup obciążniki ręczne. Cokolwiek robisz, noś ciężarki. Jeśli siedzisz i karmisz piersią, drugą ręką ćwicz. Możesz ich używać do wykonywania przysiadów z obciążeniem, gdy dziecko śpi lub siedzi w wysokim krzesełku.
  7. Wybierz czas. Wybierz czas, który chcesz dziś poświęcić na trening. Nie wybieraj nierealistycznej pory, jak wczesny poranek. To jest nastawienie się na porażkę. Najlepiej gdy dziecko drzemie każdego dnia. 
  8. Ćwiczenia na krześle. Używając krzesła do ćwiczeń, do pompek, przysiadów, wyprostów bioder i nie tylko.
  9. Wybierz dietę, której będziesz się trzymać. Łatwo jest znaleźć diety, ale nie jest łatwo trzymać się tych, które wymagają specjalnych składników i przepisów. Wybierz dietę prostą, wykonalną i smaczną dla Ciebie.
  10. Pij dużo wody. Picie od 2-2,5l wody dziennie spowoduje, ze utrata wagi będzie szybsza
Uwierz w siebie. To bardzo ważne, aby wierzyć, że możesz to zrobić, ustal plan i trzymaj się go!